TSB Başkanı Atilla Benli: “Sigorta sektörü hasar ödemeye başladı”
TSB Lideri Atilla Benli, depremin olduğu ilk günden bu yana sigorta şirketlerinin tek yürek olarak çalıştığını belirterek, şunları kaydetti: “Sektör olarak; Bölge ekipleri, paydaş kurumlar, ajanslar ve uzmanlarla sahadayız. Sigortalılarımızın hayatını kolaylaştırmak için üzerimize düşeni acilen yapıyoruz ve sektörümüz hasar ödemeye başladı” dedi.
Afet bölgesinde incelemelerine devam ediyor türkiye sigortacılar birliği (TSB) Lideri Atilla Benli yüzyılın en büyük felaketiyle karşı karşıya olduklarını ancak sigorta şubesinin bu günler için var olduğunu belirtti. Benli şöyle devam etti: Tüm sigorta şirketleri olarak hasar sürecinin hızlandırılmasına, depremzedeler için çağrı merkezlerinde ayrı hatlar açılmasına, bölgede hasar iletişim merkezlerinin kurulmasına kadar bir dizi önlem aldık ve almaya devam ediyoruz. en kısa sürede onarılabilir ve hasar tazmin süreci hızlı bir şekilde işletilebilir.”
Ekonomik sürdürülebilirliğin sağlanmasında sigortacılığın en değerli branş konumunda olduğunu belirten, Çilli,“ Zorunlu deprem sigortası yanında deprem teminatı da dahil olmak üzere; Kasko, yangın, hayat ve ferdi kaza poliçeleri dikkate alındığında, bölgede deprem teminatlı toplam poliçe sayısının 4 milyon civarında olduğu görülmektedir.” belirtti.
“S Maalesef sigortanın önemi böyle zamanlarda daha iyi anlaşılıyor.”kim demiş TSB Lideri Benlidevam etti: “Zarar tazmini bizim asıl işimiz ve bunu poliçe şartlarına uygun olarak en doğru şekilde yapacağız. Sigorta sektörü olarak kayıpların tazmin edilmesi ve bölgenin yeniden tesis edilmesi için başlatılan seferberlikte birlik ruhu içinde üzerimize düşen görevleri yerine getiriyoruz ve getirmeye devam edeceğiz.”
Sigorta sektörünün depremlerden sonra hızla topladığı bire bir ve nakdi yardımları Kızılay ve AFAD aracılığıyla bölgeye ulaştırarak afetzedelere, sigorta acentelerine ve bölgede yaşayan çalışanlara yardım ve destek olduğunu da dile getirdi. Çilli, “Derneğimize üye firmalar ‘Sigorta Kıymet Değerdir’ anlayışıyla depremin ilk anlarından itibaren bölgeye önemli miktarda ayni ve nakdi destekte bulunmuştur”söz konusu.
Hasar ödemeleri başladı
Bu süreçte, yardımların yanı sıra hasar tespiti ve ödemelerinin hızlandırılmasının kritik olduğunun bilinciyle hareket ettiklerini belirten TSB Başkanı, şöyle devam etti:
“Çevre ve Şehircilik Bakanlığı uzmanları afet bölgesinde hasar tespit çalışmalarını sürdürüyor. Ayrıca süreçleri hızlandırmak için Bakanlık raporları ve DASK ödemeleri paralelinde aksiyonlar alıyoruz. Depremin ardından DASK tazminatları hızlı bir şekilde ödemeye başladı. Ayrıca birçok şirketimizin ‘mobil hasar destek noktaları’ da bölgede faaliyete geçmiştir. Şirketlerimizin hasar yöneticileri ve 200’ü aşkın uzman, tespitlerini alanında yapmaktadır. 1000’den fazla çalışanımız hem güçlendirme çalışmalarına katılıyor hem de sigortalılarımızın hayatını bir nebze olsun kolaylaştırmak için süreçleri ivedilikle yürütüyor.”
Sigorta ve Bireysel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu(SEDDK), sigorta sektörü ‘Tek yürek’Bu inanılmaz süreci sigortalılar için daha kolay hale getirmek için çok çalıştığını belirten, Başkan Benli, “Sektörümüz bu tür süreçleri yönetecek deneyime ve güce sahiptir. ‘Sigorta Kıymet Değerdir’ anlayışıyla çalışmalarımıza her zamanki gibi devam edeceğiz”söz konusu.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı